Головна » Файли » Поради логопеда

ТРИВОЖНІ СИГНАЛ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ
01.02.2018, 16:19

 

ТРИВОЖНІ СИГНАЛ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ

   Якщо у дошкільника є відхилення від нормального рівня мовленнєвого розвитку, потрібно провести обстеження його мовлення у логопеда дитячої консультації, якомога швидше почати корекційні заняття.

   Оскільки в основі багатьох мовленнєвих порушень – патологія нервової системи, у разі серйозних відхилень слід звернутися до невропатолога, пройти рекомендоване лікування в поєднанні з логопедичними заняттями.

   Зараз до шести років дитина має не тільки чисто говорити, мати досить багатий словниковий запас, уміти чітко висловлювати свої думки, але і читати, писати друкованими літерами, уміти робити звуко – буквений аналіз слів. Тому чим раніше будуть виявленні відхилення в розвитку мовлення, чим раніше будуть розпочаті заняття  з дитиною, тим більших успіхів можна досягти в роботі.

ВІК

                         ВІДХИЛЕННЯ ВІД НОРМИ

 До 2 років

  • Мовчить або лепече незрозумілою мовою.
  • Відвертається, коли йому ставлять запитання
  • Спілкується жестами, в мовленні майже немає слів

2 – 3 роки

  • Не використовує мовлення як засіб спілкування.
  • Активний і пасивний словник вкрай обмежений.
  • Не може побудувати навіть коротке речення.
  • Не розуміє сенс казки, не може відповісти на
  • просте запитання щодо її змісту

3 – 4 роки

  • Говорить зрозумілою йому мовою.
  • Неохоче повторює за дорослими слова і речення.
  • На прохання: «Скажи ще раз, повтори краще» не відгукується.
  • Помітні порушення дрібної моторики, недоступні точні рухи.
  • Не знає назв навколишніх предметів.
  • Не розуміє значення прийменників.
  • Не може виконати артикуляційні рухи після показу дорослого в потрібній послідовності.

4 – 5 років

  • Мовлення нерозбірливе, в ньому відсутні багато звуків, часті перестановки складів і звуків.
  • Відповіді на запитання односкладові, словниковий запас бідний, обмежений побутовими словами.
  • Не може розповісти про предмет, про щось із власного досвіду.
  • У словах пропускає і переставляє склади та звуки.

5 – 6 років

  • Говорить нерозбірливо, неможливо визначить на слух, неправильно використовує слова, прийменники, не погоджує частини мови.
  • Словниковий запас обмежений.
  • Говорить короткими неповними реченнями.
  • Не вимовляє чималу кількість звуків.
  • Спотворює слова, переставляє в них звуки і клади місцями.

 

 

Вчитель – логопед: Головацька А.Г.

Категорія: Поради логопеда | Додав: dnz1chajka
Переглядів: 46 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar